Når samtaler med medarbejdere er svære

Få viden og værktøjer til at gøre de svære samtaler (lidt) lettere!

Svære samtaler omhandler emner eller situationer, som på en eller anden vis påvirker medarbejderens fremmøde og indsats på arbejdspladsen. Svære samtaler tager emner som fravær, mistrivsel, utilstrækkelig arbejdsindsats, mobning, samarbejdsvanskeligheder eller misbrugsproblemer op.

Trods reaktioner og ubehag er udfordringen at tage samtalen alligevel – og få noget godt ud af det!

Få viden, tips og værktøjer

I dette katalog finder du tips og værktøjer til, hvordan du kan blive bedre til at forberede, starte, navigere i og følge op på en svær samtale. 

Publikationen er udarbejdet i 2018.

Download den her ✓

Publikationen er delt ind i tre faser med hver sine ledelsesopgaver. 

  • før samtalen
  • under samtalen
  • efter samtalen.

Prioriterer du alle tre faser og har succes med samtalerne, kan de medvirke til at skabe trivsel, forebygge sygefravær, fastholde medarbejdere og sikre kvalitet og produktivitet.

Hent den her

Har du spørgsmål til svære samtaler med dine medarbejdere?

Så kontakt Birgitte eller Marlene

Viden og baggrund

Lavt fravær styrker bundlinjen

Få gode råd og konkrete værktøjer til at reducere sygefraværet og forbedre trivslen på jeres arbejdsplads.

Læs mere

Cabis publikationer

Få en samlet oversigt over Cabis udgivelser om det rummelige arbejdsmarked.

Læs mere