Sænk sygefraværet i din virksomhed

Kom i gang med at arbejde målrettet med sygefraværet i din virksomhed. Cabi laver hvert andet år et event for at skabe opmærksomhed om sygefravær. I år vil vi gerne helt ud i virksomhederne og bidrage til at skabe forandring. Ansøg om en workshop til Sygefraværsugen 2023.

Oplever I udfordringer med drypvis sygefravær i virksomheden? Mangler I værktøjer og viden om, hvordan I skal håndtere og forebygge stress? Har I brug for at højne trivslen og sænke sygefraværet? 

Sygemeldinger kan være en dyr affære for virksomheden og en stor belastning for arbejdsmiljøet. Det er derfor en god investering at arbejde med sygefraværsindsatsen. Den rigtige viden og de rette værktøjer kan være afgørende. 

Fristen for ansøgning er udløbet

Til Sygefraværsugen 2023 udbyder vi fire typer workshops til 20 heldige virksomheder til en særpris på 5.000 kr. (ekskl. moms og transportudgifter.) for 2 timer (normalpris 12.500 kr.)

Målgruppe

Tilbuddet henvender sig særligt til små og mellemstore, private virksomheder, der ønsker at arbejde med eller få kigget nærmere på deres sygefravær, arbejdskultur, trivsel eller potentiale for indsats. Der er to workshops tilrettelagt for ledere og to workshops, som henvender sig til medarbejdere og nærmeste leder. 

Vigtige datoer

Workshoppen varer 2 timer og kan afholdes formiddag/eftermiddag i uge 21. 

Ansøgningsfristen er tirsdag den 4. april '23 kl. 12:00.

Du får svar på din ansøgning senest den 11. april '23.

Se også Q&A


Workshops

""


Workshop 1

Spot stress, før det er for sent

En workshop til ledere om håndtering og forebyggelse af stress. 

Læs mere om Workshop 1


""


Workshop 2

Sygefravær - Et fælles ansvar

En workshop til medarbejdere om at tage dialogen om sygefravær. 

Læs mere om Workshop 2


""


Workshop 3

Trivsel - Skal der andre boller på suppen?

En workshop til medarbejdere om, hvad der skal til for at trives på arbejdet.

Læs mere om Workshop 3


-


Workshop 4

Drypvis sygefravær

En workshop til ledere om, hvordan og hvornår man skal reagere på drypvis sygefravær. 

Læs mere om Workshop 4



Med sygefraværsugen vil vi hjælpe endnu flere virksomheder med at forebygge sygefravær og mistrivsel på arbejdspladsen.

Sygefravær er et komplekst problem, og årsagerne spænder lige fra alvorlig sygdom til dårlig trivsel eller problemer med arbejdspladskulturen.

På de fire workshops angriber vi emnet fra forskellige vinkler og giver deltagerne viden og værktøjer til at ændre det, der udfordrer trivslen.  

Birgitte Poulsen, chefkonsulent i Cabi


Q&A om Sygefraværsugen 2023

Hvem kan søge om en workshop?

Alle virksomheder kan søge. Men workshoppene henvender sig særligt til medarbejdere eller ledere i mellemstore virksomheder (25-250 ansatte) 

Hvordan udvælges ansøgningerne, der får en workshop til særpris?

Cabi udvælger ansøgningerne efter disse 3 kriterier: 

  • Begrundelse for, hvorfor I har brug for en workshop
  • Ønske til dato og tid på dagen
  • At et bredt udvalg af brancher repræsenteres.
Hvornår modtager vi svar?

Vi sender svar ud til alle ansøgere d. 11/4 - 2023

Hvordan betaler vi?

I vil modtage en faktura efter afviklingen af workshoppen. 

Hvor foregår workshoppen?

Som udgangspunkt foregår workshoppen hos jer eller i et lokale, som I har lånt eller lejet. 

I er ansvarlige for forplejning i forbindelse med workshoppen. 

Ansvaret for at lokalets størrelse matcher deltagerantal og har det fornødne udstyr ligger hos jer. 

Under hver enkelt workshop kan I se krav til udstyr samt det maksimale deltagerantal. 

Kan flere virksomheder søge sammen?

Flere mindre virksomheder kan gå sammen om at ansøge, hvis man ønsker en workshop henvendt til ledere: 

På ansøgningsformularen kan der kun stå én afsender. De øvrige virksomheder noteres under begrundelse. 

Ved de to workshops henvendt til medarbejdere kan flere virksomheder ikke gå sammen. 

Hvorfor afholder Cabi en Sygefraværsuge?

Hvert andet år gør Cabi noget helt særligt for at sætte fokus på sygefraværstemaer. Der har været afholdt både fysiske og digitale konferencer.

I år har vi valgt, at vi vil helt ud lokalt til nogle virksomheder for at gøre en forskel.

I de fire workshops vil vi derfor arbejde med den del af virksomhedernes sociale ansvar, der handler om deres muligheder for at forebygge sygefravær og fastholde deres medarbejdere.

Hvad kommer der ud af ugen?

Udover den særlige forskel for den enkelte virksomhed vil Cabi undervejs indsamle viden, typiske udfordringer og særligt virksomme redskaber. Dette med det formål at formidle relevant viden ud til andre virksomheder.


Hvem kan du møde i Sygefraværsugen 2023

Under Sygefraværsugen 2023 kan du møde følgende eksperter i sygefravær:

-


HR-ansvarlig Ane Baun Nielsen

HR-aktiviteter | Rekruttering | Kompetenceudvikling | Organisations- og lederudvikling | APV | Sygefravær | Bæredygtigt arbejdsmarked | Arbejdsmiljø

 

-


Chefkonsulent Birgitte Poulsen

Forebyggelse og håndtering af sygefravær og stress | Organisationsudvikling | Ledelse | "Den svære samtale" | Arbejdspladskultur | Trivsel og psykisk arbejdsmiljø

-


Seniorkonsulent Malene Fabrin

Trivsel | Sygefravær | Fastholdelse | Forebyggelse | Stress | Coaching


Har du spørgsmål til Sygefraværsugen 2023?

Så kontakt seniorkonsulent Anette Hansen

Mail: ah@cabiweb.dk

Telefon: 4038 5474