- Forside
- Metoder og værktøjer
- Værktøj: Bliv klogere på din medarbejders præferencer
Værktøj: Bliv klogere på din medarbejders præferencer
Med hjælp fra værktøjet kan I sammen opnå en fælles forståelse af, hvordan medarbejderen trives og arbejder bedst. Ved at besvare spørgsmål på en skala får I et enkelt og effektivt værktøj til at starte en god dialog – både ved opstart og ved senere opfølgninger.
Skalaen er et enkelt værktøj, der kan bruges i den indledende samtale til at afklare, hvordan din nye medarbejder bedst kan udføre sit arbejde.
Det kan med fordel tages frem igen – fx ved en 3-måneders opfølgning – for sammen at vurdere, om behov eller præferencer har ændret sig, og om der er behov for at justere rammer eller aftaler.
Medarbejderen angiver sine præferencer på en skala fra 1 til 5, og I udfylder det sammen som udgangspunkt for dialog.
Download værktøjet gratis
Download værktøjet pdf-format, hvor I kan klikke på præferencerne direkte i dokumentet og printe det eller gemme det på computeren.
Værktøjet er gratis.

Værktøjet er udarbejdet med inspiration fra bogen "Weird Works", Kingston og Stræde, 2025.
SPØRG CABI
Har du spørgsmål?
Så spørg Cabi!
| Denne service er gratis for dig, fordi Cabi får offentlige midler på finansloven |
