Hør indslag om forebyggelse og håndtering af stress

Cabis kommunikationschef, Ea Nielsen, fortæller i dette radioindslag i Radio Djursland om, at forebyggelse og håndtering af stress er ledelsens ansvar. I indslaget kommer hun desuden med gode råd til, hvordan du som leder tager hånd om stress på arbejdspladsen.  

Antallet af sygemeldinger på grund af stress er stigende. Og det kan godt betale sig for virksomhederne at forebygge stress og tage hånd om de medarbejdere, der ikke trives eller er sygemeldte. Det giver mening både i forhold til at højne medarbejdernes trivsel, og så er det godt for forretningen, siger Ea Nielsen, kommunikationschef i Cabi.  

- Forebyggelse og håndtering af stress på arbejdspladsen er ledelsens ansvar. Det er ledelsen, der sætter rammerne, og som har indflydelse på de vilkår, der er på en arbejdsplads.

Ea Nielsen, kommunikationschef i Cabi

Tag dialogen og sæt stress på dagsordenen på jeres arbejdsplads

I første omgang handler det om at få sat stress på dagsordenen og se på stress på et strategisk niveau for at undgå, at der opstår mistrivsel blandt medarbejderne.

Hør hele indslaget herunder og få gode råd til, hvordan I kan arbejde strategisk med forebyggelse og håndtering af stress:

SPØRG CABI

Har du spørgsmål om stress på arbejdspladsen?

Så tag fat I Marlene, det er gratis for virksomheder at benytte Cabis rådgivning. 

| Denne service er gratis for dig, fordi Cabi får offentlige midler på Finansloven |

Få mere inspiration til dit arbejde

Hent vores GRATIS e-bog om forebyggelse af stress med flere råd og konkrete værktøjer. Du finder den herunder:

Publikation

Gratis e-bog om stress

Cabi har udgivet en e-bog om stress, der skal hjælpe dig og din organisation med at sætte rammerne for at forebygge stress. Download den gratis her.

Gå til publikationen
Viden og baggrund

Forebyg stress

Stress kan påvirke din virksomheds kerneforretning og sætte den enkeltes trivsel på arbejdspladsen under pres.

Få råd og vejledning til forebyggelsen