Hør indslag om forebyggelse og håndtering af stress

Cabis kommunikationschef, Ea Nielsen, fortæller i dette radioindslag i Radio Djursland om, at forebyggelse og håndtering af stress er ledelsens ansvar. I indslaget kommer hun desuden med gode råd til, hvordan du som leder tager hånd om stress på arbejdspladsen.  

Antallet af sygemeldinger på grund af stress er stigende. Og det kan godt betale sig for virksomhederne at forebygge stress og tage hånd om de medarbejdere, der ikke trives eller er sygemeldte. Det giver mening både i forhold til at højne medarbejdernes trivsel, og så er det godt for forretningen, siger Ea Nielsen, kommunikationschef i Cabi.  

- Forebyggelse og håndtering af stress på arbejdspladsen er ledelsens ansvar. Det er ledelsen, der sætter rammerne, og som har indflydelse på de vilkår, der er på en arbejdsplads.

Ea Nielsen, kommunikationschef i Cabi

Tag dialogen og sæt stress på dagsordenen på jeres arbejdsplads

I første omgang handler det om at få sat stress på dagsordenen og se på stress på et strategisk niveau for at undgå, at der opstår mistrivsel blandt medarbejderne.

Hør hele indslaget herunder og få gode råd til, hvordan I kan arbejde strategisk med forebyggelse og håndtering af stress:

Har du spørgmål omkring stress på jeres arbejdsplads?

Så tag fat I Marlene, det er gratis for virksomheder at benytte Cabis rådgivning. 

Få mere inspiration til dit arbejde

Hent vores GRATIS e-bog om forebyggelse af stress med flere råd og konkrete værktøjer. Du finder den herunder:

Publikation

Gratis e-bog om stress

Cabi har udgivet en e-bog om stress, der skal hjælpe dig og din organisation med at sætte rammerne for at forebygge stress. Download den gratis her.

Gå til publikationen
Viden og baggrund

Forebyg stress

Stress kan påvirke din virksomheds kerneforretning og sætte den enkeltes trivsel på arbejdspladsen under pres.

Få råd og vejledning til forebyggelsen

Cannot bind source type Lecoati.LeBlender.Extension.Models.LeBlenderModel to model type Cabi.Core.Models.GridModels.FeatureSectionViewModel.

Seneste nyheder

I mange virksomheder kan en række arbejdsfunktioner sagtens løses af personer, der på grund af forskellige udfordringer kun kan arbejde i et begrænset antal timer om ugen. Det kan være med til at frigive tid hos virksomhedens nøglemedarbejdere.

Mangler din virksomhed arbejdskraft? Tænk folk på kanten ind i ligningen

I mange virksomheder løser faglærte eller specialister en række opgaver, der sagtens kunne løses af en fleksjobber, flygtning eller en person med nedsat arbejdsevne, der kun arbejder et begrænset antal timer om ugen. Ved hjælp af Cabis opgaveværktøj kan din virksomhed finde ud af, om I har opgaver, der kan løses af personer fra denne gruppe. Det styrker samtidig S'et i jeres ESG.

Mistrivsel og sygefravær koster. Det kan derfor være en rigtig god idé at tage tidligt fat i jobcentret, da de vil kende til støttemuligheder, der kan gavne din virksomhed.

Det betaler sig at kontakte jobcentret tidligt, når en medarbejder mistrives eller er sygemeldt.

Mistrivsel og sygefravær koster - særligt, når de kommer drypvist eller varer flere uger, måske måneder. Tager du tidligt fat i jobcentret, kan du bedre forebygge og forkorte sygemeldinger. De kender reglerne og mulighederne i lovgivningen, og det kan give en hurtigere raskmelding.

Line Nordentoft er Cabis nye projektudvikler.

Ny projektudvikler er blevet ansat hos Cabi

Videnshuset Cabi har udvidet sit hold af eksperter med projektudvikler Line Nordentoft. Line kommer senest fra en stilling som projektchef hos Den Jyske Sangskole, og har tidligere været konferencekoordinator på Aarhus Universitet. Hos Cabi skal hun varetage udviklingen af diverse alsidige projekter indenfor Cabis vidensområder.