CSR-drejebog: Fra princip til praksis

1. januar 2015

En drejebog for små og mellemstore virksomheder med fokus på at gøre virksomhedens CSR-indsats mere systematisk og strategisk.

CSR-drejebog: Fra princip til praksis

Udgiver: Erhvervsstyrelsen

Mange danske små og mellemstore virksomheder har allerede en række initiativer inden for Corporate Social Responsibility (CSR) - måske et miljøprojekt, et lokalt sponsorat eller fokus på medarbejdernes trivsel.

Men ikke alle steder er indsatsen systematisk og koblet til virksomhedens strategi, hvilket er ærgerligt – for det er her, CSR-indsatsen for alvor giver forretningsmæssig værdi.

Drejebogen er lavet for at hjælpe små og mellemstore virksomheder (SMV’er) med at tage deres indsats i relation til samfundsansvar fra spredte initiativer til en strategisk og systematisk indsats, der giver værdi på bundlinjen. Kort fortalt tager drejebogen virksomheden gennem en guidet strategiproces fra start til slut med alt hvad der skal bruges af redskaber.

Drejebogen er lavet på basis af pilotprojektet ’CSR i små og mellemstore virksomheder: Fra Princip til Praksis’ og bygger på erfaringerne fra forløbet i 12 danske SMV'er. Ud over drejebogen er der lavet en case-samling med erfaringerne fra de deltagende virksomheder i en selvstændig publikation.

Læs mere om de 10 cases og download drejebogen i pdf.