Nutidens unge, fremtidens arbejdskraft

22. oktober 2014

Popstars-generationens drømme om arbejde og deres digitale liv, bliver udlagt i ny undersøgelse.

Nutidens unge, fremtidens arbejdskraft

Udgiver: futuria

De har store drømme om den fede uddannelse og jobs med action. De gider ikke bare hænge ved en computer og kede sig ihjel. De vil gerne gøre en forskel på arbejdsmarkedet, men det må virkeligt ikke blive kedeligt. De synes, at det er dejligt med alle de valg, men det er også mega forvirrende, for man kan jo blive alt i hele verden! Den økonomiske krise har ikke præget dem umiddelbart – MIG skal det nok køre for, det handler bare om at skille sig ud og skabe sit eget brand.

Mød Popstars-generationen version 2014. En generation af digitale unge, der er vant til at ”være til stede på to planer” og ifølge dem selv, sagtens kan være både på Facebook og til stede i timerne. Ud af 75 unge er kun 2-3 stykker IKKE på Facebook i timerne. En livsstil, de sikkert tager med ud på deres fremtidige arbejdsplads. Måske faktisk en central kompetence på fremtidens globale digitale arbejdsmarked, der kræver dobbelt tilstedeværelse?

Undersøgelsen om Popstars-generationen er gennemført blandt ca. 75 unge på ungdomsuddannelserne – gymnasier og erhvervsskoler - i foråret 2014. Den er en opfølgning på bogen Popstars-generationen – nutidens unge, fremtidens arbejdskraft.

Download undersøgelsen i pdf.